dinsdag 28 mei 2019

Dinsdag 28-5-2019 Las Vegas

De keren dat we eerder in Las Vegas zijn geweest, waren we nog niet toegekomen aan het Red Rock Canyon Conservation Area, op een half uurtje rijden van Las Vegas. Dat willen we dus nu wel doen en het blijkt een positieve verrassing; we doen er de Scenic Drive en vooral het gedeelte bij de Calico I en II (de namen van stops langs de Scenic Drive) zijn erg mooi en leuk om overheen te klimmen. Als we van tevoren hadden geweten dat we dit het mooiste gedeelte van Red Rock Canyon vonden, hadden we hier zeker meer tijd besteed.

Na de rondrit door dit gebied, stoppen we op de terugweg richting ons hotel bij de Walmart om de eerste boodschappen in te slaan; drinken, ontbijtspullen, fruit en een koelbox, om alles onderweg goed gekoeld te kunnen houden. We lunchen op onze kamer met broodjes en wraps van de Walmart en kunnen dan beginnen aan het middagprogramma, De Strip van Las Vegas.

In Las Vegas is het altijd zo dat je de afstand die je denkt te gaan lopen moet vermenigvuldigen met drie. “Even” een paar hotels bekijken, en je bent zo drie uur verder. Dus na onze middagwandeling langs en vooral door de hotels The Venetian, Caesar’s Palace en Bellagio (die Lenie nog niet had gezien, en dat zijn toch wel een paar paradepaardjes van de Strip), moesten we wel even uitrusten in ons eigen hotel.

Aniek en Lenie gingen hierna even zwemmen en daarna gingen we op tijd eten in het restaurant van het hotel, want om half tien werden we verwacht voor onze helikoptervlucht over de Strip, gereserveerd via de Amerikaanse Groupon en daar willen we dus wel op tijd voor zijn…
Gelukkig verliep de reis naar Airwork Helicopters voorspoedig, en waren we om negen uur al aanwezig. Mike, onze piloot, nam ons meteen mee naar het vliegveld en na even “warm draaien” van de helikopter vliegen we een kwartier lang over de Strip. Gelukkig waren de onweerswolken die we vanmiddag gezien hebben, overgewaaid, waardoor het goed vliegweer was, en we mooie uitzichten over de Strip hebben gezien. Het was een hele gave ervaring!